• تلفن09131941966
  • ایمیلinfo@kimiaacs.ir
  • آدرساصفهان - خیابان جی - خیابان خواجه عمید - بوستان ۶ - پلاک ۴
  • ساعتهای آزاداز ساعت ۸ صبح الی ۱۶ بعدازظهر
  • تلفن09131941966
  • ایمیلinfo@kimiaacs.ir
  • آدرساصفهان - خیابان جی - خیابان خواجه عمید - بوستان ۶ - پلاک ۴
  • ساعتهای آزاداز ساعت ۸ صبح الی ۱۶ بعدازظهر

مبانی رخدادهای سشن ارتباطی TR069

مبانی رخدادهای سشن ارتباطی TR069

به ازای هر سشن ارتباطی TR069 که توسط یک دستگاه CWMP برقرار میشود یک دلیلی وجود دارد که این دلیل Event نامیده میشود . کلیه Event هایی که هنوز به ACS اعلام نشده اند به عنوان یک آرگومان در Inform RPC درج میشوند و در ابتدای هر سشن به ACS اعلام میشوند . ممکن است یک سشن به چندین دلیل ایجاد شود که همگی آنها به ترتیب وقوع در Inform درج و اعلام خواهند شد .

در ارتباط اولیه که یک Inform RPC ارسال میشود یک المان به نام EventStruct ارسال میشود که میتواند شامل یک یا چند آرگومان Event باشد که به ترتیب چینش در این المان در CPE رخ داده اند . مثلا این میتواند که Event باشد “6 CONNECTION REQUEST” که مشخصا اعلام میکند این سشن ارتباطی TR069 به دلیل این که صریحا توسط ACS درخواست برقراری ارسال شده , برقرار شده است که در این مورد بعدها بیشتر صحبت خواهیم کرد .

رخدادها در یک سشن ارتباطی TR-069

انواع Event ها

رخداد 0 BOOTSTRAP
یکی از پایه ای ترین و اساسی ترین رخدادها رخداد 0 یا BOOSTRAP است . این رخداد به ACS اعلام میکند که دستگاه برای اولین بار در حال اتصال به ACS است یا این که آدرس ACS URL عوض شده و این درخواست اولین درخواست بعد از تغییر آدرس است که بعد از این یک سری عملیات های روتین اتفاق خواهند افتاد .

رخداد 1 BOOT

این رخداد معمولا زمانی ارسال میشود که نرم افزار دستگاه ریستارت شود که این فقط با ریستارت فیزیکی دستگاه اتفاق خواهد افتاد .

رخداد 2 PERIODIC

رخداد 2 PERIODIC زمانی ارسال میشود که سررسید دوره زمانی Inform فرا برسد .این رخداد برای این استفاده میشود که سیستم اطیمنان حاصل کند دستگاه ارتباط دایم با ACS دارد و این ارتباط براساس تنظیمات انجام شده Inform برقرار شده است .

رخداد 3 SCHEDULED

رخداد 3 SCHEDULED فقط زمانی صادر میشود که سیستم ACS از Inform های زمان بندی شده یا Scheduled استفاده کند . در صورت استفاده از ScheduledInform در سررسید Inform با رخداد 3 بسته Inform ارسال خواهد شد .

رخداد 4 VALUE CHANGE

این رخداد زمانی صادر میشود که یکی از پارامترهایی که با پایش حساس یا فوق حساس تنظیم شده اند , مقدار آن تغییر یابد . در این حالت این رخداد صادر و به ACS اطلاع رسانی خواهد شد .

رخداد 6 CONNECTION REQUEST

این رخداد زمانی صادر میشود که ACS از طریق مکانیزم تعیین شده برای ConnectionRequest از دستگاه درخواست کند که یک سشن TR069 را شروع نماید .

رخداد 7 TRANSFER COMPLETE / 10 ANONYMOUS TRANSFER COMPLETE

این رخداد زمانی صادر میشود که دستگاه یک عملیات Upload به سمت ACS را تکمیل کرده یا یک عملیات Download از ACS را به اتمام رسانده باشد . در این حالت نیاز است ACS بداند که این عملیات تمام شده است . رخداد 10 نیز به همین صورت است فقط تفاوت آن این خواهد بود که عملیات Upload/Download را ACS درخواست نکرده و فقط مطلع میشود که به اتمام رسیده است .

رخداد 8 DIAGNOSTICS COMPLETE

این رخداد زمانی صادر میشود که یک یا چند عملیات عیب یابی که توسط ACS فعال شده , به پایان رسیده باشد .

رخداد 9 REQUEST DOWNLOAD

این رخداد زمانی صادر میشود که دستگاه CPE اقدام به انجام یک Download RPC از ACS نماید . در واقع اقدام به دانلود یک فایل از سرور ACS برروی دستگاه CPE کند .

رخداد 13 WAKEUP

این رخداد زمانی صادر میشود که دستگاه برروی حالت low-power یا Sleep قرار گرفته باشد و براساس هر عملیاتی نیاز باشد که مجددا در مدار قرار گیرد .

رخداد های براساس Method یا رخدادهای M

این رخدادها به صورت همزمان با دیگر رخدادها صادر میشوند یا مشخص شود که به صورت مستمر بوده و پشت سر هم اجرا شده اند .

رخداد M Reboot

این رخداد در صورتی که همراه با 1 BOOT باشد مشخص میکند که دستگاه براساس درخواست ACS با Reboot RPC ریستارت شده است .

رخداد M Scheduled Inform

این رخداد همیشه در صورتی که رخداد 3 ایجاد شود همراه با آن ارسال میشود .

رخداد M Download

این رخداد زمانی صادر میشود که یک عملیات دانلود توسط دستگاه CPE شروع میشود و معمولا در قدم بعدی با رخداد ۷ نیز اطلاع رسانی میشود و بسیار شرایط بروز آن شبیه به M ScheduleDownload یا M Upload است .